کد مطلب:71304 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:246

تاکید بر توجّه امت به مسئله ی امامت











ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او كامل نمود، پس هر كس اقتدا نكند به او و به كسانی كه جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین كسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی یابد و به آنها مهلت داده نمی شود.

ای مردم، این علی است كه یاری كننده ترین شما نسبت بمن و سزاوارترین شما به من و نزدیك ترین شما به من و عزیزترین شما نزد من است. خداوند عزوجل ومن از او راضی هستیم. هیچ آیه ی رضایتی در قرآن نازل نشده است مگر در باره ی او، و هیچگاه خداوند مؤمنین را مورد خطاب قرار نداده مگر آنكه ابتدا او مخاطب بوده است، و هیچ آیه ی مدحی در قرآن نیست مگر در باره ی او، و خداوند در سوره ی «هَلْ اَتی عَلَی الْإِنْسانِ...» شهادت به بهشت نداده مگر برای او و این سوره را در باره ی غیر او نازل نكرده و با این سوره جز او را مدح نكرده است.

ای مردم، او یاری دهنده ی دین خدا و دفاع كننده از رسول خدا است، و اوست با تقوای پاكیزه ی هدایت كننده ی هدایت شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیّتان بهترین وصیّ و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند.

ای مردم، نسل هر پیامبری از صلب خود او هستند ولی نسل من از صلب أمیرالمؤمنین علی است.

ای مردم، شیطان آدم را با حسد از بهشت بیرون كرد. مبادا به علی حسد كنید كه اعمالتان نابود شود و قدمهایتان بلغزد. آدم بخاطر یك گناه بزمین فرستاده شد در حالیكه انتخاب شده ی خداوند عزوجل بود، پس شما چگونه خواهید بود در حالیكه شمائید و در بین شما دشمنان خدا هستند.

بدانید كه با علی دشمنی نمی كند مگر شقیّ و با علی دوستی نمی كند مگر با تقوی، و به او ایمان نمی آورد مگر مؤمن مخلص. بخدا قسم در باره ی علی نازل شده است سوره ی «والعصر»: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمانِ الرَّحیمِ، وَالْعَصْرِ، اِنَّ الْإِنْسانَ لَفی خُسْرٍ»، «قسم به عصر، انسان در زیان است» مگر علی كه ایمان آورد وبه حق وصبر راضی شد.

ای مردم، من خدا را شاهد گرفتم و رسالتم را به شما ابلاغ نمودم، و بر عهده ی رسول جز ابلاغ روشن چیزی نیست. ای مردم از خدا بترسید آنطور كه باید ترسید و از دنیا نروید مگر آنكه مسلمان باشید.

[صفحه 66]



صفحه 66.